Wyznaczanie celów

Jak wyznaczyć realne cele marketingowe?

Wyznaczanie celów

« Wróć do listy artykułów

Zastanawiasz się nad rozpoczęciem współpracy z agencją, ale nie masz pojęcia jak przygotować się  do rozmowy z przedstawicielem? Bez obaw – przeczytaj nasze porady i zrób pierwszy krok! Spróbuj określić w jakim punkcie obecnie znajduje się Twoja firma – czy jesteś zadowolony z efektów prowadzonych działań? Z pewnością masz w głowie określoną wizję firmy oraz kierunek jej rozwoju, jednak czy zastanawiałeś się kiedykolwiek jak je osiągnąć?

Wyznacz cele

Każdy z nas ma jakieś marzenia, ale niewielu tak naprawdę je realizuje. Wyznaczanie celów jest umiejętnością przydatną zarówno w życiu prywatnym, jak i w biznesie. Jeśli chcesz zainwestować w marketing internetowy, to musisz wiedzieć, że w przypadków niektórych firm nie będzie on opłacalny. Czasami warto zaufać profesjonalistom i zlecić im szczegółowe badanie, dzięki któremu będzie wiadomo jakie działania będą dla Ciebie korzystne, a z jakich lepiej zrezygnować. Nie warto bezrefleksyjnie kopiować działań konkurencji – to co sprawdza się u innych, nie musi zadziałać w Twoim przypadku.

Małymi krokami do sukcesu

Sukcesu nie da się zwykle osiągnąć od razu, finalny dobry rezultat oparty jest na realizacji zadań pośrednich (krótkoterminowych). Właśnie dlatego potrzebujesz dwóch rodzajów celów – pośrednich i finalnych. Dla większości przedsiębiorstw celem finalnym jest zysk, a to co do niego prowadzi to cele pośrednie. W zależności od zastosowanej strategii mogą to być: wzrost ruchu na stronie, zaangażowanie użytkowników lub budowa świadomości marki, pozyskiwanie leadów i wiele innych. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, by realizować kilka zadań jednocześnie. Co więcej. Tak właśnie należy działać.

Zmiany, zmiany...

Co około 60 - 90 dni warto zastanowić się nad tym, czy wybrana strategia przynosi oczekiwane efekty i czy zastosowane działania budują dla nas założone rezultaty. Czasami warto zastąpić jedne usługi innymi (np. zrezygnować z pisania tekstów blogowych w celu optymalizacji programistycznej strony WWW) lub wzmocnić określone działania reklamowe (np. gdy widzimy, że kampania jest skuteczna, ale brakuje jej budżetu).

Marketing internetowy przynosi pozytywne rezultaty w relatywnie krótkim czasie. Warto zaufać doświadczonej agencji, by móc cieszyć się efektami działań prowadzonych w wirtualnym świecie, a także po to, by na bieżąco optymalizować swoje działania. Pamiętaj, że internet ewoluuje każdego dnia – dobrze jest dotrzymywać mu kroku!

Rozpocznij współpracę

Aby rozpocząć współpracę wypełnij formularz: FORMULARZ WYCENY